Presentació


Hola Bloguers, el meu nom és Carlos Daniel Martínez López, sóc Mestre Diplomat en Educació Infantil i faig el bloc "Els mitjans de transport" com a Unitat Didàctica destinada al segon cicle de Educació Infantil, concretament per als alumnes de 5 anys.

Els mitjans de transport és una unitat didáctica directament relacionada amb l' àrea "II. EL MEDI FÍSIC, NATURAL, SOCIAL I CULTURAL" especialment incloc al bloc 1. Medi físic: Elements, relacions i mesura i al bloc 3. La cultura i la vida en societat. A més d'això, no hem d'oblidar què en aquest cicle d'educació, treballarem continguts de les 3 àrees ja que la correcta manera de treballar en infantil a de ser ensenyar els continguts de forma globalitzada. Tota aquesta informació està al "DECRET 38/2008, de 28 de març, del Consell, pel qual s’estableix el currículum del segon cicle de l’Educació Infantil a la Comunitat Valenciana. [2008/3838]"

He triat aquesta unitat didàctica perquè els alumnes coneixen i exploren el seu entorn, per a descobrir què mitjans existissen, quines són les seues funcions, qui és l'espai on s’utilitzen (terra, mar i aire) i la importància d'aquests en la nostra vida per a poder desplaçar-nos i treballar. Les activitats plantejades oferiran un aprenentatge significatiu amb el qual relacionaran tot amb la vida quotidiana.Començarem treballant en primer lloc el reconeixement dels diferents mitjans de transport amb la visualització d'imatges. Posarem àudios de mitjans de transport per a identificar-los jugant de manera ordenada. Treballarem amb vídeos i contes que parlen del mitjans de transport i en Valencià. A més de treballar els mitjans de transport també treballarem el reconeixement de les principals senyals de trànsit i el seu significat.

Respecte al procés d’avaluació, tindrem en compte que hem d’avaluar durant tot el procés d’aprenentatge, des de l’inici fins al final de la unitat. Com s’estableix al decret; “6.1. L’avaluació serà global, contínua i formativa. L’observació directa i sistemàtica constituirà la tècnica principal del procés d’avaluació. 6.2. Els mestres avaluaran el procés d’ensenyança-aprenentatge, la seua pròpia pràctica educativa i el desenrotllament de les capacitats de cada xiqueta i de cada xiquet. 6.3. Els mestres exerciran l’acció tutorial i informaran periòdicament a les famílies sobre l’evolució educativa escolar de l’alumnat.”
Avaluarem els coneixements dels alumnes fent tres activitats finals, on podrem observar que aprenentatge han obtingut durant tot el procés d’ensenyament.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada